پایگاه اطلاع رسانی حج و زیارت

تاریخ: 09 تیر 1399

زیارت حضرت معصومه از راههای رسیدن به بهشت است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج و زیارت ، حجت الاسلام والمسلمین سید جواد مظلومی معاون اموربین الملل بعثه مقام معظم رهبری امروز درجلسه تواصی به حق در جمع کارکنان سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری درباره قاعده لطف سخن گفت و نمونه هایی از آن را درخانواده و اجتماع برشمرد.

وی ادامه داد: خداوند برای عبادتی که به تعبیر قرآنی مراد از خلقت انسان است ابزارهایی قرارداه که به انسان کمک کند سریعتر، راحتر و زودتر به مسیر تقرب و تکامل برسد و اگر این ابزارها به حدی است که تبدیل به اجبار نشود علمای کلام آن را لازم می دانند.

حجت الاسلام والمسلمین مظلومی با بیان اینکه خداوند راههای متعدد و آسانی را برای تقرب پیش روی انسان قرارداده است، اظهار داشت: دراین ایام علاوه برهفته حج ، دهه کرامت را داریم که ابتدای آن ولادت حضرت فاطمه معصومه(س) و انتهای آن میلاد با سعادت ثامن الححج حضرت امام رضا(ع) است و برای هرکدام بعنوان مسیرنیل به بهشت روایت داریم.

وی گفت: درخصوص حج نقل شده است: " الحَجُّ المَبرُورُ لَیسَ لَهُ جَزاءٌ الَّا الجَنَّةُ - جزا و پاداش حج مبروربه جزبهشت چیزدیگری نیست".

حجت الاسلام والمسلمین مظلومی افزود: درخصوص وجود مقدس امام رضا(ع) از پیامبر اکرم(ص) نقل شده است: " سَتُدفَنُ بَضعَةٌ مِنّی بأرضِ خُراسانَ ، لا یَزُورُها مُؤمِنٌ إلاّ أوجَبَ اللّه عزّ و جلّ لَهُ الجَنَّةَ حَرَّمَ جَسَدَهُ على النّارِ- پاره اى از تن من در سرزمین خراسان دفن خواهد شد و هیچ مومنی نیست که به زیارت او بشتابد مگر آن که خداوند عزّ و جلّ بهشت را بر او واجب و بدنش را بر آتش دوزخ حرام گرداند ".

وی با اشاره به تعابیری که از ائمه معصوم(علیهم السلام) درخصوص حضرت فاطمه معصومه (س) نقل شده است، گفت: در روایاتی که از امام صادق، امام رضا و امام جواد (علیهم السلام) نقل شده یکی از راههای رسیدن به بهشت، زیارت حضرت معصومه ذکر شده است و ما باید قدر این نعمت را بدانیم.

معاون بین الملل بعثه رهبری افزود: البته رسیدن به این درجات شرایطی دارد که در روایات تصریح شده که این شرط فراهم آمده است برای کسی که آن حضرت را با شناخت و اعتقاد قلبی زیارت کند.

وی همچنین با بیان تعابیری درباره جایگاه ویژه حضرت معصومه(س) گفت: وجود ایشان آن قدربا برکت است که زمینی هم که در آن دفن می شوند و آن موقع نیز به نام قم بوده برکات و آثارخاصی پیدا می کند.

حجت الاسلام والمسلمین مظلومی ادامه داد: امام صادق (ع) می فرمایند: " تَدخُلُ بِشَفاعَتِها شِیعَتی الجَنَّةَ بِأجمَعِهِم - همه شیعیان من با شفاعت او (فاطمه معصومه علیهاالسلام) وارد بهشت خواهند شد" ، لذا وقتی آن حضرت چنین جایگاه ویژه ای دارد شهر قم هم برکاتی دارد.

وی با اشاره به روایتی از ائمه (ع) درتبیین جایگاه شهر قم اظهار داشت: در روایت از امام صادق(ع) آمده است: بهشت هشت در دارد که سه تا از این درها به سمت قم باز می شود و افرادی که از این نعمت برخوردارند نعمت ارزشمندی دراختیار دارند.

وی افزود: امام صادق (ع) می فرمایند: ما ائمه حرمی داریم که عبارت از قم است و یکی از نوادگان من در آنجا دفن خواهد شد که فاطمه نامیده می شود و هرکس آن حضرت را زیارت کند بهشت بر او واجب خواهد شد.

روتیتر